PHOTOGRAPHY * BIH'ART * BIPHOTONEWS directly from Saint-Tropez, France

2020. április 9., csütörtök

©25.NAP PORT DE SAINT TROPEZ ... FACEBOOK KÉT NAPJA SZIA...

... 2020. április 09-t írunk, a helyszín Port de Saint Tropez... kezd lecsendesedni a lelkem... nem is gondolná az ember, hogy a Facebook mennyi időt, energiát vesz el nap, mint nap az életünkből, két napja "deleted" részemről és kezd kinyílni a világ előttem még a bezártság ellenére is... elfelejtettem igazán élni.., ha sejted, hogy mire gondolok itt... mióta ez a virtuális élet belendült nem voltam hajlandó, csak nagy ritkán kilépni ebből... kényelmi szempontból azt gondolom, meg talán még, hogy szabadabban, néha gátlástalanul szörfözhettem a nagyvilágban vagy éppen, ha kedvem úgy tartotta játszhattam másoknak az érzelmeivel és ők az enyémmel, ami veszélyessé válhat persze ... KILÉPNI alatt, jelen esetben itt először az utcára gondoltam, március 15-e előtt ez egy normális gondolat lett volna... 25. napja már és, ha akarom, ha nem, maradok az otthonom melegében, biztonságában... jelen esetben Saint Tropez egyik sorházának az erkélyes lakásában... ez a világot beterítő coronavírus megállította az életemet itt a földön... de a képzeletem szárnyakat kapott...
... csöng a telefonom, magyar szám ... felveszem... az egyik ingatlanos hív.. kérdezi:
- Eladó-e még az ingatlan... ? - mert az adatbázisukból igaz törölve van, de szívesen megmutatná egy érdeklődő házáspárnak a napokban, mert hasonlót keresnek...
... hát elbeszélgettünk egy darabig... általában így kapok információt bővebben, ami érdekes lehet számomra... kiderült elmondása szerint, hogy sokkal több érdeklődő van a karantén kihirdetése után, mint előtte, akik ingatlant akarnak venni hirtelen... én azt gondolom, hogy unatkoznak és inkább múzeum, mozi, színház helyett, mivel ezek most zárva vannak jó szórakozásnak tartják ezt az ingyen programot... nem törődve a világban történtekkel, a veszéllyel... és itt, nem kimondottan arra gondolok, hogy a vírus a legveszélyesebb, hanem ezek a felelőtlen emberek, akiknek a testében születésük óta ott lappangnak ezek a fránya eddig mély álmát alvó borzadalmak, ha egy kicsit beleolvasnál te is a szakirodalomba, akkor tudod, hogy most nem túlzok...  nem véletlen az sem, hogy az időseket és a szervi betegségben levőket betegíti meg, akiknek az immunrendszerük gyengébb, mint egy egészséges emberé... közben csacsogtunk, mármint Ő, hogy bizalmamat ne veszítse el vagy éppen jobban megszeretné nyerni... kissé hangossabban mondom a véleményemet erről és szomorú, hogy nem veszik ezt komolyabban... mintha jól ismernénk egymást megjegyzi, hogy a nyugdíjasok azok, akik nem tisztelik ezt főképpen és csatangolnak jobbra-balra üzletből ki, üzletből be... ... itt azért még mondta volna tovább, de nem akartam tovább hallgatni ezt...megkérdeztem, hogy hány éves, 29 mondta... kis szünetet tartottam a telefonban, elszámoltam 10-ig, pedig nem szokásom... utána halkan megjegyeztem, hogy én is nyugdíjas lennék, ha tavaly nem felejtettem volna el nyugdíjba menni... rövid kínos csend a vonal túlsó végén... majd... hát ez egyáltalán nem hallatszik a hangján, olyan fiatalos... csacsogott tovább... na, erre szoktam a közelemben lévőt, ha netalán hasonló elhangzik, seggbe rúgni... Ő megúszta, szerencséje volt hogy a mobilon keresztül ez képtelenség, de gondolatban megtettem...... közöltem vele, hogy az én házamba nem jöhet be addig senki, míg ez van a nagy világban... valahogy ezt nem akarta felfogni... többször el kellett mondanom... később olvasom az e-mailben, amit küldött, hogy igazán felüdítő volt velem a társalgás... bravó! ... erre, csak ennyit tudok most írni...
Vigyázzatok magatokra, akkor másokra is vigyáztok! ... #maradjotthon (vajon ennek melyik részét nem érti a magyar, mert a francia érti és betartja ezt #jerestechezmoi ...

Port de Saint Tropez,  France 2020. április 09.

#mindenokici
Port de Saint Tropez, France 2020. április 09.
#maradjotthon, #jerestechezmoi, #stayathome
Igyál sok vizet, főleg #cristaline

Nincsenek megjegyzések: