PHOTOGRAPHY * BIH'ART * BIPHOTONEWS directly from Saint-Tropez, France

2021. április 8., csütörtök

©Pizza, ami gyorsan kész és finom, ahogy #ilonabarnabiphotonews szereti...

Pizza, ahogy #ilonabarnabiphotonews szereti ... pontosabban, ahogy ÉN!



Recept:
250 g liszt fél kocka élesztő 2 dcl langyos víz 1 teáskanál cukor
3 ek olívaolaj 1 csapott teáskanál só

A lisztet sóval, cukorral összekevertem egy tálban... közepére pici mélyedést készítettem, beletettem elmorzsolva az élesztőt, ráöntöttem a langyos vizet és állni hagytam addig, amig hólyagos nem lett a teteje... majd összegyúrtam, a lényeg, hogy ne legyen ragacsos és nekem kellett egy kis lisztett még hozzátennem... lágy tésztát kaptam, ami könnyen gyúrható, majd kerekre formáztam és a tálban hagytam letakarva egy nedves konyharuhával... betettem a langyos sütőbe így előbb megkelt, vigyázz ne legyen forró, mert akkor annak annyi... mikor a cipó a duplájára nőtt kicsit kinyomkodtam a levegőt belőle, összegyúrtam egy rövid ideig... na ne gondold, hogy ez sok idő talán 1 perc lehetett és kettő kisebb cipót készítettem belőle, majd azokat is letakartam nedves fehér törlőpapirral... konyharuha hiánya miatt ez is rendben volt most és állni hagytam 10 - 15 percig majd kerekformáju vékony tésztát gyúrtam, amit behelyeztem egy sütőformába, előtte vékonyan olivaolajjal bekentem ...
... a szósz: ... serpenyőbe beleöntöttem 2 dcl sűrű paradicsomszószt... tudod, amit dobozban lehet kapni, 5-6 levél friss bazsalikomot összetéptem, száraz oregano egy csapott teáskanálnyit, 2 gerezd fokhagymát pici darabokra vágtam, olivaolajat 2 evőkanállal és 1-2 percig ezt összeforraltam, csipetnyi sót... nem magas hőfokon főztem... ezzel a szósszal kentem be a pizzatészta tetejét, kétféle reszeltsajtot szórtam rá, mozzarella, ementáli, friss paradicsom szeleteket helyeztem a tetejére és előmelegített sütőbe (220 fok 10-15 perc) behelyeztem ... visszavettem a hőfokot 200 fokra ... nem sokáig kellett várnom 10-15 perc talán, de érzed az illatáról, hogy kész! ...a másikra olasz sonkát is tettem, de tetszés szerint bármi lehet még...
Bon.ap.
Bienvenue / Dobrodosli / Üdv / Welcome

Nincsenek megjegyzések: