BIPHOTONEWS EXCLUSIVE * BIPHOTO * BIPHArt * NFT * ADS * Art Deco Saint-Tropez #artforsale contact: artdecosainttropez@gmail.com
BIPHOTONEWS EXCLUSIVE * PHOTOGRAPHY*BIPHArt * ADS * ART DECO SAINT-TROPEZ - BIPHOTO STUDIO BUDAPEST
BIPHOTONEWS by ALAMY Download Pro.Photos / Télécharger Photos / Letölthető Pro.Fotók
2023. július 30., vasárnap
©Magyarország 30 természeti csodája
©A legmegmagyarázhatatlanabb és legijesztőbb leletek a Grand Canyonban!
©🌿Füge szaporítás házilag egyszerűen, gyorsan, fillérekből!🌿
2023. július 26., szerda
© MIHÁLYFY LÁSZLÓ FILMRENDEZŐ 85 BUDÁN A VERECKE LÉPCSŐ PROVENCE HANGULATÁBAN, MINÁLUNK... #ilonabarnabiphotonews
Mihályfy László filmrendező 85 // Foto © #ilonabarnabiphotonews |
p.s... úgy általában nem szokásom kimásolni a teljes szöveget, de a lenti írást NAPÚT 2007/10., 101–103. oldalán találtam, Mihályfy László rendező életútja egy remekmű... minap volt 85 éves Isten éltesse jó egészségben sokáig... ebben a visszaemlékezésében a 70 évét sikerült betömörítenie, kiragadta a lényeget... a fontosabb állomásait, ami meghatározta a jövőjét és ez szinte egy oldalon... ahogy olvastam olyan érzés volt számomra, mintha jelen lettem volna abban az időben... a történelmi életképeket tudom, hogy te megérted ezt, szinte láttam magam előtt, átéltem pillanatait... gondoltam megmutatom Neked, mert egy ilyen írás ajándék és egyben tanulságos is... a tegnapi személyes találkozásunk meglepetésként hatott nemcsak rám, hanem Viktor fiamra is, aki az amerikai filmprodukciók gyártásában valósítja meg álmait... talán nem is kellene mondanom, biztosra vehetted nem kellett várni sokáig és előkerültek a szakmai történetek... a generációs távolság nem tűnt akadálynak, sőt még így izgalmasabb is volt és akaratlanul ez az áramlat elsodort még engem is... valahogy nem volt kedvem ezt az energiát megtörni és máris a SMART-tommal robogtunk Hűvösvölgy felé, így megismertem néhány olyan történetet, ami ritkaság... megálltunk lángost enni, majd a bódé előtti fapadra leültünk, úgy mint hajdanán és jó ízűen falatozgattunk, gondolhatod gyorsan elfogyott a tejfölös, sajtos... ez, csak itt van magyar honban és milyen igaz...
- "EZ HUNGARICUM" - ahogy Mihályfy László magyar filmrendező halkan megjegyezte mosolyogva a bajúsza alatt, de a büszkeséget átéreztem... #ilonabarnabiphotonews
Mihályfy László filmrendező 85 // Foto © #ilonabarnabiphotonews |
Mihályfy László filmrendező 85 * Viktor de Hegyessy filmmaker // Foto © #ilonabarnabiphotonews |
*
Mihályfy László
filmrendező (Miskolc, 1938. július 20.)
Hetven év hosszú, változatos idő, Magyarországon különösen. Ebbe a gyönyörű országba évszázadok óta be akarnak nyomulni az idegenek, aztán boldogításunkra, sajnos, jó ideig itt is maradnak. Eszmélésem kezdetekor a második világháború: 1944, a német csapatok bevonulása. Két bátyámmal együtt Miskolcon, éjjel, a redőny résein keresztül szorongva lestük a dübörgő harckocsikat. A német oldalkocsis motorkerékpárosok szemüveges, kormos, zord arca máig bennem él. Aztán a lompos orosz sereg, a különös ázsiai vonások, a szabad rablás rémülete, szépséges anyám bújtatása; lovas szekéren menekülésünk falura, a bombázások, légiriadók, tankok végtelen, rémisztő dübörgése. Azt a dermesztő riadalmat 1956. október 24-én a Múzeum körúton hajnalban éreztem újra, amikor az Astoriánál megjelent az első orosz tank, csendben körbeforgatta a tornyát és a Kálvin térig leadott egy sorozatot. Szerencsémre 23-án este a Rádiónál, a múzeumkert előtt osztogatott kispuskához lőszert nem kaptam, máskülönben a harcokba belesodródva, fegyverrel a kezemben akár Sándor bátyámmal is szembekerülhettem volna, akit a Gábor Áron Tisztiiskola hallgatójaként később a forradalmárok ellen vezényeltek. A háború múltán pénzromlás: tele szatyor papírpénzzel boldogan loholtunk, hogy megvegyük az áhított „futball-labdát”, de hiába, egyik napról a másikra dupla lett az ára.
Amikor az Aranypolgár című filmet először láttam, felrémlett bennem ez a hajdani keserű gyermeki csalódás. A szűkös időket túlélendő családunk falura költözött, de hiába jöttünk rendbe, bohém apám jóvoltából a család javai árverésre kerültek, szüleim elváltak, anyám kölcsönkért egylovas szekérre pakolt bennünket, nagyanyánkhoz költöztünk Újdiósgyőrbe. A nyári vakációk vidám szegénységben teltek. A Szabadság utcai vásott kölykökkel együtt gombászni jártunk a környező erdőkbe, csöppnyi erdei tavacskákon ádáz kalózütközeteket vívtunk, gyümölcsösöket dézsmáltunk, szenet gyűjtöttünk a lyukói bánya meddőhányóján; pompásan szórakoztunk a hegy tetejéről elindított görgeteg elől rémülten ugráló nénikéken. Mikor hazahúztuk a kis kocsit a szénnel, az egyik nénike már ott ült szigorú nagyanyánk mellett a verandán, nagyanyánk kezében pedig a kedvenc meggyfa pálcája… Ekkor, 1947-től kezdődött az életem keservesen szép szakasza, a korai, kényszerű elválás a szülői háztól.
Visszatekintve az átélt hetven évre, úgy látom, hogy életvezetésemben és filmrendezői tevékenységemben egyaránt integritásom megőrzése és a közösséghez való tartozás igényének kettőssége voltak a meghatározók. Annak ellenére, hogy polgári származásúként „egyéb” jelzéssel tartottak nyilván, elvált szülők jó tanuló gyerekeként sikerült kollégiumba kerülnöm. 1947-től 1961-ig kollégistaként szinte körbelaktam Magyarországot: Miskolc–Putnok–Sárospatak; a Budapesti Művészeti Gimnázium, Iparművészeti és Színművészeti Főiskola és kollégiumaik voltak az otthonom, ahová anyám sugárzó szeretete mindig elkísért. Családomtól vallásos nevelést, istenhitet, szilárd erkölcsi értékeket kaptam, aminek hamar kárát is láttam: amikor kilencévesen, jól rajzoló gyerekként kollégiumi nevelőm azt kívánta, hogy az úttörő faliújságra fessem fel a „Dicsőség Sztálinnak!” feliratot. Megtagadtam azzal, hogy a dicsőség az csak Istené. Két hét kimenőmegvonás lett a vége, és egy megbélyegzés: „klerikális hatás alatt áll”.
Eszelős idők voltak azok, napjaink „jobboldalizásához” hasonlatosak. Az ideológiában akkor sem, mint ahogy ma sem a hangoztatott értékek voltak a fontosak, hanem a hatalmon lévők előjogait, kizárólagosságát veszélyeztető társadalmi csoportok, a nem parírozó egyének diszkriminálása, megbélyegzése – akár likvidálása. Amint azt 2006-ban, a csalárd rendszerváltás után 16 évvel, éppen ’56-os forradalmunk ötvenéves jubileumán újra megtapasztaltuk. A kisgyerekként általam megélt polgári életforma, keresztény hitélet és erkölcs a szocialistának nevezett kényszertársadalomban üldözött és érvénytelen lett, napjainkat a mindent eluraló, közösséginek hazudott kommunista ideológia és erőszak nyomása alatt éltük. Az egyéniséget, az eredetiséget, a többiektől való bármilyen eltérést nem tűrték és büntették. 1952-ben, a nyugati divat beszivárgása kezdetén, a „jampi” időkben, a Művészeti Gimnázium kollégiumában egyik társamat, aki haját magasra fésülte és „csőnadrágot” mert hordani, az igazgatónk a kollégium közössége előtt felszólította: „Állj fel! Állj fel és járj körbe! Mutasd magad, hogy nézel ki!” A gyerek megszégyenülten járt körbe a nagyteremben néma társai előtt. Ezt a fiút később, főiskolásként, 1956. november 4-én az oroszok visszaözönlésekor alig tudtuk lebeszélni arról, hogy egy géppisztollyal befeküdjön a kollégium kapuja mögé, és szembeszálljon velük. Futottunk, ki merre tudott, de előbb a kollégiumi villa kertjében elástuk a fegyvert és lőszert. Én két iskolatársammal a Külügyminisztérium óvodájában rejtőztem, ahol egyikük rokona dolgozott. Néhány nap múltán előmerészkedve megpróbáltam megkeresni a bátyámat, el is indultam kifelé az Üllői úton, de a Kilián laktanyánál a magyar forradalmárok orosz tankok által lepénnyé széttaposott maradványai és a kis mellékutcákban a Molotov-koktéloktól szénné égett, törpévé zsugorodott orosz katonák holttesteinek riasztó látványa visszafordított.
A forradalom leverését követően ’56 láza és reményei szégyenteljes gyorsasággal múltak ki az életünkből. De akkor ezt nem éreztem, fiatal voltam és szerelmes. A ravasz Kádár nyugati kölcsönökből táplált anyagi konszolidációja elaltatta a magyar társadalmat. A megtorló kivégzésekről mit sem tudtunk. Befejeztem az Iparművészet Főiskolát, és mivel a divatszakma nem jelentett igazi kihívást, elmentem díszítőfestő restaurátornak. De akkor már évek óta a film bűvöletében éltem. ’59-ben életem első filmelemzésével megnyertem egy országos pályázatot. A Színház- és Filmművészeti Főiskola első felvételijére bakaruhában mentem, besorozott katonaként éltem meg az új világháború veszélyét jelentő kubai válság szorongásos idejét. A főiskolán ezerkétszáz jelentkezőből tizenketten jutottunk be a filmrendező szakra. A kitűnő filmpedagógus, Herskó János tanítványa lettem, aki a társadalmi valóság közvetlen megismerésére késztetett bennünket. Lágy diktatúrában éltünk, egyfajta SZTK-létben. A szocialista rendszert megváltoztathatatlannak tűnő sorsunkként, berzenkedve tűrtük. A hatvanas években „nagy élet” vett körül, magam építette műteremlakásomban népes bulikat tartottam, ahol fiatal művész félegzisztenciák, politikai kívülállók gyülekeztek. Jól tudtuk, hogy a besúgók mindenütt ott vannak, ezért volt, hogy a belépőket a „Ne jelentsd, már jelentettük!” feliratú tábla fogadta. Máig se mentem be a Történeti Hivatalba, nem akarom megtudni, hogy rólam ki jelentett a BM-nek. Politikai álláspontom akkor lényegében kimerült az elutasításban, kívülállásban.
A magyar katonai csapatok 1968-as csehszlovákiai bevonulásának sokkja és a fiatalok Balázs Béla Stúdiójában készített Fellebbezés című dokumentumfilmem forgatása közben előttem feltáruló társadalomkép volt az, ami tudatosító erővel hatott rám. A négy kollégámmal együtt készített ötrészes Nevelésügyi sorozat már világos társadalomkritika: a magyar nevelésügyi rendszer és az ideológia kudarcainak analízise. A Filmdokumentum című dokumentumfilmem a munkáshatalomnak feltüntetett szocializmus abszurdja. Ennek a filmnek a kapcsán tapasztaltam meg, hogy milyen kisszerű a hatalom. A film a Miskolci Filmfesztivál nagydíját nyerte el, a zsűri elnöke az MSZMP főtitkára, Grósz Károly volt. Az, aki a rendszerváltás idején fehérterrort vizionált. Miután az ünnepélyes díjkiosztáson komolyan méltatta a filmem értékeit, később a mellettem lévő piszoárnál állva odavetette: „Nahát, Mihályfy elvtárs, ezt azért nem kellett volna, az elvtársakat ennyire nevetségessé tenni!” Budapesten kaptam egy telefont, hogy X. elvtárs, a kerületi párttitkár hívat a filmmel kapcsolatban. Mondtam, nem ismerjük egymást, és nem mentem el. Nem voltam az elvtársuk, bár kétszer is kapacitáltak, lépjek be a pártba. Politikai éretlenségemre való hivatkozással bújtam ki a hurokból.
A Bagó-hegy boszorkánya című dokumentumfilmemet – amely egy kilencvenegy éves, szuverén életvitelű, kis földecskéjét még mindig egyedül művelő, függetlensége miatt irigyelt és boszorkánynak tartott parasztasszonyról szól – a Miskolci Filmfesztiválra be se válogatták, miközben a film ugyanabban az évben az Oberhauseni Nemzetközi Filmfesztivál nagydíját és még négy másik díjat nyert. Az értékek igen viszonylagosak voltak, és ma – az elcsalt rendszerváltás, a liberálglobalizmus idején – különösen azzá lettek.
Jóhiszeműségünk miatt ritkán adódó történelmi esélyt mulasztottunk el 1989-ben. Magyarországon mára több lett a szegény és kilátástalan sorsú ember, mint bármikor is volt. Rongyos forradalom címmel készítettem egy tízrészes dokumentumfilm-sorozatot a rendszerváltás legszerencsétlenebb veszteseiről, a hajléktalanokról, ami máig sem volt látható a tévékben. Gyalázatos „valóságshow-kkal” kábítanak és keserű szégyenünkre ma irgalmatlan kapitalistákká vedlett egykori kommunisták verik belénk a „demokráciát”. Életem legnagyobb csalódása ez. A magyar nemzetet önálló védekezésre képtelen, tévékómában tartott vásárló-szavazó lakossággá degradálták, a nép tovább fogyatkozik, állami szuverenitását elvesztette, az államadósság nő, a nemzeti vagyon elolvadt, az elit bűnösen tétlen vagy kollaborál, már a szülőföldünk elvesztése van soron, hacsak nem jön egy újabb megváltó forradalom…
Boldog és megelégedett akkor lennék, ha két kisgyermekem egy igazságosabb, emberségesebb Magyarországon nőhetne fel.
(forrás!)
2023. július 22., szombat
©BIPH'ART * BIPHOTONEWS DOWNLOAD PHOTOS * ÉPPEN LANZAROTE * RICH LIFE REAL ESTATE 1025-BUDA
ÉPPEN LANZAROTE DOWNLOAD PHOTOS |
ELADÓ INGATLAN 1025 - BUDA.HU CONTACT |
Leírás
2023. július 21., péntek
©L'invisible aux pommes - Les recettes de François-Régis Gaudry - Almatorta
2023. július 14., péntek
©Egész évben kovászos uborka-Neked is lehet
2023. július 9., vasárnap
©ÁTSUHANTAM A TIHANYI LEVENDULA MEZEIN, ZAMÁRDI IRÁNYÁBA A KOMPPAL...
&
BIPH'ART * Tihanyi Napraforgó © #ilonabarnabiphotonews |
2023. július 8., szombat
©BIPH'ART * BLACK&WHITE PHOTOGRAPHY * #ilonabarnabiphotonews
2023. július 6., csütörtök
©BIPH'ART * BLACK&WHITE PHOTOGRAPHY * #ilonabarnabiphotonews
BIPH'ART p.s... minden fotóm mögött az érzelem, ami abban a percben uralkodik nemcsak a modell szívében, hanem az enyémben is... |
©RAVNI CROATIA ISTRIA * HORVÁTORSZÁG TENGERPART, NYARALÁS A LEGJOBB ÁRON * APARTMENT NADA ...
p.s... csak 5h autóval és máris Ravni csodálatos, kék színű tengerpartján találhatod magad... ha időben foglalsz helyet akkor még szerencséd van augusztus 26-tól a tengerre panorámás, négy személynek is kényelmes modern, teraszos lakásban... (80€/Éjszaka) ...több info itt: https://viktor-hegyessy.wixsite.com/apartmentnada... #appartmentNada #Ravni #Istria #Croatia |
2023. július 5., szerda
©55. Kékszalag vitorlázó verseny holnap kezdődik, addig is visszatekintés az 54. Kékszalagra (Megnézheted élőben itt!)
2023. július 2., vasárnap
SAINT-TROPEZ * sailing race * mood * 70th Rolex Giraglia regatta competition (#ilonabarnabiphotonews)
2023. június 30., péntek
©FIRST EVER SOLO CONCERT IN SO. CALIFORNIA July 14 2023 #matteobocelli
#matteoboccelli |
A Night With Matteo
JOIN MATTEO FOR HIS FIRST EVER HEADLINE TOUR! TICKETS AVAILABLE NOW!
VIP SOUNDCHECK EXPERIENCE
Matteo is offering concert-goers the exclusive opportunity to join him at his soundcheck before the show. Tickets are strictly limited to 50 per show and must be purchased with a show ticket.*
All aspects of the package take place prior to the show. See you there |
*
Egy éjszaka Matteóval
CSATLAKOZZ A MATTEO-HOZ AZ ELSŐ HEADLINE TÚRÁJÁRA! JEGYEK MÁR KAPHATÓK!
VIP SOUNDCHECK ÉLMÉNY
Matteo exkluzív lehetőséget kínál a koncertlátogatóknak, hogy csatlakozzanak hozzá a koncert előtti soundcheck-en. A jegyek szigorúan korlátozva vannak előadásonként 50 darabban és előadásonként kell megvásárolni.*
Amit tartalmaz:
1. Soundcheck – hozzáférést kaphat Matteo előadás előtti soundcheckjének megtekintéséhez.
2. VIP laminátum – egy gyönyörű emléktárgy, amelyet a helyszínre érkezéskor kapsz. A laminált anyag hozzáférést biztosít a soundcheck-hez és csodálatos emlékként szolgál az élményeidhez.
3. Fényképezési lehetőség Matteóval.
2023. június 28., szerda
©OpenArt 2024 Rome* Ágnes, Ági Szlávy painter, famous acrobat *
Premiati24
Gli artisti premiati
Sezione Pittura
Premio OpenArt 2024Menzione speciale è stata consegnata per la pittura titolata "Cascate delle Camelie"L'espirazione ho preso dallle meraviglioso fiori di Stresa, che mi incantavano e mi facevano sentire quella energia che dice che ti devo riuscire a mettere sulla tela, l'emozione che mi danno questi fiori meravigliosi, che danzando cascavano a terra formando un tappeto color fucsia spingendomi per esprimere la mia 'Cascata delle Camelie'. Vorrei ringraziare infinitamente il sostegno e il coraggiamento del mio grande amore della vita è Gianluca Morabito della galleria che mi ha dato la possibilità di partecipare è Ilona Inci Barna che è un'amica di cuore*
Premio OpenArt 2024Külön említést tettek a "Camelia vízesések" című festményrőlStresa csodálatos virágaiból merítettem az ihletet, mely elvarázsolt, és éreztem azt az energiát, ami azt mondja, hogy fel kell tudnom venni a vászonra, az érzelmet, amit ezek a csodálatos virágok adnak, mely fukszia színű szőnyeget formálva táncol a földig arra kényszerít, hogy kifejezzem a 'Kaméliák vízesését'.Végtelenül szeretném megköszönni életem nagy szerelmének, Gianluca Morabito támogatását és biztatását a galériából, aki lehetőséget adott a részvételre. Külön köszenet Ilona Inci Barna jó barátomnak.
*
Ágnes, Ági Szlávy Painter, Famous acrobat // OpenArt 2024 Rome
"Cascate delle Camelie"
*
"Cascate delle Camelie"
Roma, alla Biblioteca Angelica torna il premio OpenArt
magyar akrobata 60 év felett is csodaszép ... művészi tehetségét kibontakoztatta Stresa gyönyörű városában és vászonra festette belső különleges, titkos világát, ami kiállításra került az "OpenArt" 2024 Rómában. (forrás!)
Szlávi Ági magyar akrobata 60 év felett, nemcsak csodaszép, de tehetséges festő is... OpenArt 2024 Róma... |
Szlávi Ági magyar akrobata, festőművész Stresa, Italy |
Stresa, Italy |
*
Martedì 16 gennaio presso la Biblioteca Angelica di Roma, si svolgerà la XXI edizione del premio OpenArt.
Le sezioni del premio OpenArt 2024 sono : pittura, scultura e fotografia ed all’interno della prestigiosa sala della Biblioteca Angelica verranno esposte più di 40 opere.
Artisti partecipanti : Volha Baidalava, Marco Bedoni, Tiziana Belli, Alessandro Bertoldi, Giuseppina Bianchini, Iolanda Bocelli, Elena Borchia, Barbara Busetto, Rosanna Carlini, Francesca Cervelli, Florentina Ciobanu, Felicia Curci, Paolo Dallorto, Beatrice Dell’Acqua, Claudio Detto, Silvia Donati (SIDoArt), Cindi Emond, Erberto Felici, Edoardo Formica, Antonio Fortucci, Angelica Fortuzzi,Gianluca Ghezzi, Giorgio Grimaldi, Milica Grujic, Anna Barbara Hypiak, Lata Katarzyna, Fiorella Tosca Larajam, Natalia Loddo, Carla Lupi, Cristina Majorana, Giacomo Minella, Davide Molina, Stefania Mularoni, Elena Napoli, Roberto Pucci, Rana Sayegh, Manuela Scannavini, Alberto Siesto, Tamashi, Jessica Tomasoni, Tiziana Tripodi, Massimiliano Tulliani, Ilaria Valenzi, Daria Velikaya, Angelica Vittone, Valeria Wendler, Marina Zanello, Ana Virginia Zapata, Agnes Agi Szlavy.
OpenArt ha esordito presso le Sale del Bramante per poi trasferirsi per qualche anno al Teatro dei Dioscuri al Quirinale ed infine trovare la sua definita casa presso la Biblioteca Angelica.
Tutti spazi prestigiosi, molti sono stati gli artisti che nel corso dei 21 anni di esposizione, hanno presentato le loro opere.
L’obbiettivo del premio OpenArt è quello di offrire all’artista la possibilità di poter esporre in uno spazio prestigioso nel centro di Roma.
Anche in questa edizione, si è pensato di ospitare all’interno del catalogo generale del premio, una poesia di Marco Corsi.
“ Maggio “
Ti trovo ancora
A spiare tra le viole di Maggio,
mi ammalerò
della tua eternità
tra le pieghe di un tramonto
assorti ad ascoltare
La mostra resterà aperta nei seguenti giorni :
16 gennaio 2024 : 10:30 – 18:00
17 gennaio 2024 : 10:30 – 18:00
18 gennaio 2024 : 10:30 – 18:00
19 gennaio 2024 : 10:30 – 18:00 ( Premiazione ore 16:00 )
*