PHOTOGRAPHY * BIH'ART * BIPHOTONEWS directly from Saint-Tropez, France

2021. január 17., vasárnap

©GUGGENHEIM NEW YORK - REM KOOLHASS COUNTRYSIDE, THE FUTURE... GYEREKKOROM MEGIDÉZTE MA...

 Rem Koolhaas 

(1944-... Rotterdam) 

Rem Koolhaas holland építész. 1975-ben alapította meg három munkatársával az Office for Metropolitan Architecture elnevezésű irodáját. Az 1978-as Delirious New York: a retroactive manifesto for Manhattan című munkája tette világszerte ismertté, mely azóta a kortárs építészet alapművei között van számon tartva.  (forrás!)

Conceived by architect and urbanist Rem Koolhaas and Samir Bantal, Director of AMO, the think tank of Koolhaas’s Office for Metropolitan Architecture (OMA), Countryside, The Future is an exhibition that investigates topics such as climate change, migration, preservation, and evolution. In this video, discover the original research, global collaborations, and innovative exhibition design behind this unparalleled exhibition that has transformed the Guggenheim Museum’s iconic rotunda. (forrás!)

Remment Lucas Koolhaas, plus connu sous le nom de « Rem », est né en 1944 à Rotterdam. Il passe quatre ans de son enfance en Indonésie, où son père, Anton Koolhaas, écrivain, critique de cinéma et directeur d'une école de cinéma en Hollande, avait été invité à diriger un nouvel institut culturel. (forrás!)

p.s... az építészet, a gyönyörű világunkban számomra az egyik olyan lenyűgöző látvány, amivel nem tudtam betelni sosem utazásaim során... megjegyezném halkan, az én életemben volt olyan szakasz, amikor gondtalanul utazhattam... itt azért sejted, hogy mire gondoltam... 2006. év óta a Canon fényképezőgépem társult hozzám Viktor fiamnak köszönhetően... ez a fotózási mániám már gyerekkoromban elkezdődött egy műanyag fényképezőgéppel lehettem vagy 5 éves... anyumtól kaptam erre pontosan emlékszem... amit, ha megnyomtam erősen, mintha exponálnék, hatalmas vízsugár borította be a velem szemben lévőnek az arcát, kacagtunk ezen....azt gondolom így utólag, hogy csak nekem lehetett viccesebb... különös, hogy bevillant ez a múltamból... eddig azt hittem, hogy elfelejtettem teljesen az életemnek e szakaszát... a pihent agyam dolgozott magától... kapott egy impulzust, ami beindította és máris pörgött előttem... erre még rásegítettem a fotóimmal, filmjeimmel...  a belefektetett energiám úgy éreztem kezd visszatérülni, máris megérte, nekem biztosan!... azért tudod, így utólag sajnálom, hogy nem előbb kezdődött ez a pro. fotózási őrületem, de még így is temérdek élményem került lefagyasztásra és maradt még a tarsolyomban... csak, hogy tudd a fotógalériám egy kattintással itt elérhető!...folyamatos a feltöltés térj vissza, ha kedved, időd engedi...jelenleg a mai nap állása szerint 16137! / Youtube Csatornám meg itt! vagy Ajándékozásban elakadnál azt meg itt ...! 

... mai nap reggelén *REM* építész jóvoltából, ne keverd össze az *R.E.M* kedvenc együttesemmel, visszavitt a gyerekkoromba egy kis kitérővel New York városába... 

...2006. év ősz: GUGGENHEIM Múzeum New York, ahogy ott álltam az épület előtt földbe gyökerezett a lábam, ámulatba ejtett a formája, stílusa... a kiállitásokat is itt őrzöm a gondolataim mélyén, felejthetetlenül... különösen Kandinszkij egymásra festett vonalai, majd Jackson Pollock pacnijai előtt töltöttem több órát, elvesztem a labirintusaik között... akkori társam türelmének határát súroltam, de a végén megjegyezte, hogy nem bánta meg ezt a kitérőt életében és megköszönte!.., de nálam ez "vízválasztó" volt, nem fejteném ki jobban, csak annyira, hogy itt meg is szakadt az a bizonyos érzelmi kötődésem iránta... azért annyit elmondanék, hogy sosem ismertem volna meg azt a várost ennyire alaposan, mint akkor neki köszönhetően ... kiemelve itt a több kilométeres napi gyalogtúrákat a város utcáin, főleg vasárnap, mert akkor minden üzlet zárva volt ... NEW YORK és az akkori kalandjaim úgy összességében, őszintén mondhatom hasonlóan hatott rám, mint Párizs az imádott városom,  kiemelve a Louvre, Grand Palace épületeit, kiállitásait ... ide sorolnám még az Eiffel Torony gigantikusságát, amit 1889. évben rendezett világkiállításra Gustave Eiffel mérnök tervezett ...úgy gondolták, mert akkor még megtehették, hogy utána le is bontják... milyen jó, hogy átértékelték ezt ... meghagyták az utókornak!... vajon "MI" meghagyunk hasonló értékeket, ezen most hosszan elgondolkoztam... remélem IGEN! #ilonabarnabiphotonews

(a linkekre feltétlen egy kattintást, ne feledd!)

Louvre Paris 2020 by #ilonabarnabiphotonews
(177 events télécharger/letölthető/download photos click here!)

Fotógalériám egy kattintással itt elérhető!...folyamatos a feltöltés térj vissza, ha kedved, időd engedi...jelenleg a mai nap állása szerint 16137!

Youtube Csatornám meg itt! 


Gifts - ajándékozásban elakadnál azt meg itt érheted el egy kattintással!




Nincsenek megjegyzések: