PHOTOGRAPHY * BIH'ART * BIPHOTONEWS directly from Saint-Tropez, France

2021. január 4., hétfő

©Parmentier d'endives au haddock avagy füstölt hal, sült endív egy kicsit másképpen, beletéve a La Cuisine Gourmet praktikákat!

 


  1. Émincer les endives dans le sens de la longueur et les faire fondre dans 20 g de beurre pendant 25 minutes.
  2. Faire pocher le haddock dans 1 litre de lait chaud durant 15 minutes puis l'égoutter et l'émietter. 
  3. Préparer la béchamel : faire fondre le beurre dans une casserole, ajouter la farine et laisser blondir avant de verser petit à petit le lait. Laisser épaissir sur feu doux tout en remuant constamment. Saler, poivrer et parfumer de muscade.
  4. Préchauffer le four à 200°C (thermostat 6-7).
  5. Remplir un plat à gratin beurré en alternant les couches d'endives et de haddock. Recouvrir de béchamel puis de fromage râpé.
  6. Enfourner pour 30 minutes de cuisson.
    • 10 endives 
    • 2 filets de haddock 
    • 1.3 l de lait 
    • 50 g de beurre 
    • 30 g de farine 
    • 40 g de fromage râpé 
    • Poivre




    p.s... most erre van időm itt a karantén idején Saint Tropezban és kedvem is, hogy elsajátítsam a francia konyha ínyenc falatait alaposabban... valójában sosem állt tőlem messze a főzés, valahogy megnyugtat, ha matatok a konyhámban... viszont, azt igazából nem kedveltem sosem, ha elvárják tőlem, hogy főzzek, akkor rendszerint úgy tettem, hogy nem értek én semmihez... ez mindig ledöbbenést okozott eddig, főleg a férfiaknál... de ez az ő bajuk azt gondolom, de magamban jól mulattam persze mindig ezen, ha láttam a ledöbbent arcukat... szűk baráti köröm és kis családom már kóstolhatta a "La Cuisine Gourmet" falatokat, csalódást még sosem okoztam, azt hiszem... hogy mi ez a név, honnan származik...?... hát most elmesélem először, mert eddig ez családi titok volt... hajdanán a válásom után a '90-es évek elején alapítottuk ezt a gourmet konyhát Viktor fiammal... komolyan gondoltuk nagyon, hiszen a Vereckén pont azon a helyen, ahol a házunk épült és lakunk most, előtte  egy nagy teraszos, panorámával Budapest hídjaira, hegyeire egy igazi, magyar, ínyenc étterem volt ... 
    La Cuisine Gourmet Budapest
    ... ezt, mi ketten persze jelnek vettük... így el kezdtük tervezgetni a mi  kis családi éttermünket... a végén az lett, hogy a filmipar beszippantott bennünket... főleg a fiamat... ha őszinte akarok lenni valójában, Ő az ízek mestere igazán, gourmet a javából, Bocuse nyomdokában és volt kitől örökölnie az apja is remekül főzött... Visszatérva a fentiekhez talán ennyi kitérő belefért... így került ma sor erre a különleges halra Saint Tropez kikötőjében, ahová a karantén beszorított 2020. március 13-a óta, igazából nálam ez a '80-as évek elején kezdődött... na, nem azért írom ezt így, mert nagyon bánom, sőt ellenkezőleg, minden percét hasznosan töltöm... most figyelj, ha nem főzök, akkor filmet forgatok vagy fotózok, bejárom a környéket, amióta erre lehetőségem nyílt, mert hosszú ideig ez is tiltott volt... most Karácsony óta lazábbra vették ezt a világjárványt... ami 2020. március 15-e óta rövidre zárta az életünket, pontosítanék bezárta az egész világot... ... #maradjotthon - #stayathome - #restealamaison - gondolom ismered ezeket a kifejezéseket, nem új számodra sem... jobb, ha visszatérek a konyhám falai közé ott biztonságosabb és végre megtudhatod, hogy az endívot különben is nagyon szeretem, sokszor szerepel a menüm soraiban, de ezzel a füstölt hallal a Haddockkal, most találkoztam először életemben, újszerű számomra... vásárláskor többször letettem és visszatettem a kosaramba... most, az illatát érezve jó döntésem volt, hogy nem hagytam ott... ma este előkészítettem a holnapi ebédet, hogy délelőtt simán ki tudjak menni futni a tengerpartra és szabad legyek, mert terveztem, hogy szedek egy kis mimosát... a régi házunk előtt éppen most nyílt ki, ki nem hagynám, imádom... 13,30 h lesz a halpremier holnap... hát remélem a legjobbakat...addig is tarts velem a receptek böngészésében, nem bánod meg... bon.ap. (a linkekre egy kattintás több infót mutat!)

    Saint Tropez, Bvd Provence Viktor-Laszlo Villa 1990-1994.

    ... nagyon finomra sikerült, talán életemben ez volt idáig a legsikeresebb francia halas csodám! ... a szerecsendiót kihagytam, helyette koriandert és sok petrezselymet tettem bele, így teljesen friss ízhatást kaptam... imádat volt! ... köszi! ...

Nincsenek megjegyzések: