BIPHOTONEWS EXCLUSIVE * PHOTOGRAPHY*BIPHArt * ADS * ART DECO SAINT-TROPEZ - BIPHOTO STUDIO BUDAPEST

*Photography since 2006* on the other side of the camera * My creations reflect traces of my photos and imagination, some using artificial intelligence, digital art, acrylic, canvas, paper (mixed media)* @ilonabarnabiphotonews

2020. december 13., vasárnap

©REINKARNÁCIÓ avagy MEDITÁCIÓBÓL ÉRKEZŐ INFORMÁCIÓ, A SÓGOROM TUDATÁBÓL...

 Reinkarnáció


"A test szöveteit alkotó sejtekben a testre jellemző információkat tartalmaz a DNS-lánc. Amikor az ember meghal, és testének anyaga visszakerül a közös szerves anyag készletbe, felszívódik a gombák, növények, férgek testébe. Itt más szervezetek táplálékaként van jelen és vándorol az egyik faj testéből a másikba. Ha a DNS-nek van olyan részlete, ami hordozza az emberré válás kódját, előbb-utóbb emberré válik.

Mennyi időnek kell eltelni, hogy az ember ismét ember legyen? Az anyag, ami alkotja, végig járja az utat, ami a célhoz vezet. Magával viszi az összes tapasztalatot, amit más fajok tagjaként szerzett. Ha meggondoljuk, hogy a vírusok nem élő anyagok, lényegében csak információk, lehet, hogy a belőlük származó információk alapján szerveződnek az élő szervezetek. 

Arra gondolok, hogy a DNS is szervetlen anyag, mint a vírusok örökítő anyaga. Ezért lehet évszázadok múlva a maradványokból kinyerni az emberre jellemző adatokat. Vannak a DNS-nek olyan szakaszai, amikkel csak az ember rendelkezik. Ezt abból gondolom, hogy a főemlősökétől csak néhány százalékkal tér el az emberi DNS. Sőt a mindenevők is nagyon hasonlítanak hozzánk. Ilyen pl. a sertés.

Elképesztő mennyiségű örökítő anyag került a felszínre pl. az I. Világháborúban, ahol az ellenséges csapatok egymással szemben beásták magukat és lőfegyverekkel öldösték egymást anélkül, hogy akár néhány métert is előbbre jutottak volna. Az eltemetett áldozatokat a tüzérségi tűz újra a felszínre hozta, ahol rágcsálók, férgek és dögevők tápláléka lett. Vagy a temetők felszámolása során rengeteg örökítő anyag kerül vissza a körforgásba. Ez az anyag előbb-utóbb bekerül az emberi testekbe is. Az, hogy mennyi idő telik el két emberként való megjelenés között, nem számít. Azért sem, mert nem tudjuk mi az idő. A mi számunkra csak valami, aminek a mérésére órákat használunk és érzékeljük a múlását. Legtöbbször két esemény közötti távolság meghatározására használjuk.


Meditációból érkező információ

(Érzékszerveken túli észlelések)


Bizonyítottan létező információk, amelyekre nincs magyarázat. (Vélhetően a kvantum világgal kapcsolható össze, de erre semmi bizonyíték nincs.) Mindenkivel előfordul, hogy felhív valakit és ő azzal kezdi a mondandóját, hogy éppen rád gondoltam, fel akartalak hívni. Még inkább bizonyíték, amikor megérezzük, hogy valaki néz, hátra fordulunk és egyenesen a szemébe nézünk. Ez már nem mások magyarázkodása, vagy véletlen egybeesés, hanem személyes élmény, amire nincs magyarázat.

Akik foglalkoznak meditációval, sokkal bonyolultabb eseteket is átélnek. Saját példámmal hozakodok elő. Nagyon erős és élethű történet jelent meg bennem arról, hogy kb. 2000 évvel ezelőtt siheder legénykeként Petrában éltem a mai Jordánia területén. Édesanyám egyedül nevelt egy fennsíkon található, mesterségesen készült, kisméretű, kb. 3x2 méteres sziklába vájt barlangban. Pontosan tudom, hol volt a víztároló, ahonnan hordtam a vizet. Azt is tudom, hogy milyen ösvényen lehet elkerülni a hosszú utat. Itt nehezebb feljutni a dombra, de sokkal rövidebb úton. Van emlékem édesanyám haláláról és arról a szokásról, hogy a halottakra, miután vászonba csavarták őket, rátorlaszolták a kis üreget, amit lakásnak használt. Emlékem van valamilyen hosszúkás háromszögletű tárgyról, amit az ajtón belül a falnak támasztottak.

A települést elég jól ismerem, annak ellenére, hogy nem jártam ott. Jó lett volna egyszer elmenni oda, hogy ellenőrizem a tudásomat, valóság-e vagy csak a képzelet játéka?

Az előzőekben leírtak, már, mint a testünk anyagának újra szerveződése, mintha valamilyen reális magyarázatot adhatna, de van egy olyan körülmény, ami ennek ellene szól. Még pedig az, hogy ez az érzékszerven túli észlelés a jövőre is vonatkozik. Valamikor Korzikán fogok élni egy nagyobb, természetes barlangban. Két feleségem és több (talán három) gyermekem lesz. Láttam magam egy telepatikus erősítő telefonnal beszélgetni valakivel, amint éppen a barlanglakás bejáratánál álltam. Nem vagyok biztos Korzikában, de a talaj vörös színe és a fenyőfák kérgének különleges színe, amit utólag egy filmben láttam, tökéletesen illik a tájra. Erre nincs magyarázat, mert az emlékek csak a múltban keletkezhetnek.

Minden esetre igaz, hogy a jelenlegi életemben is vonzódok a földalatti élethez. Ha még egyszer élhetném az életemet, nem törekednék a társadalmi elvárások teljesítésére. Vennék magamnak egy hektárnyi bozótos, erdős, jó fekvésű domboldalt, befúrnék egy megfelelő méretű üreget az oldalába, és ott alakítanák ki egy életteret. A megtermelődő növényzet ellátná az én és az állataim szükségleteit, a megtermelődő ürülék ellátná a növények szükségleteit, a napsütés megtermelné az energia szükségletet, a csapadékvíz gyűjtése megadná a vizet. Az pedig, hogy mások hogyan vélekednének erről az életmódról, nem érdekelne. Nem azért dolgoznék, hogy adót fizessek, ezzel más érdemtelen embereket tartsak el, hanem azért, hogy valódi szükségletemet megtermeljem. Most öreg koromra láttam meg, hogy csupa öncélú, semmire sem jó, nagyrészt szükségtelen lim-lommal vettem körül magam, s ennek az volt az ára, hogy egész életemet szükségtelen, megfeszített, fegyelmezett munkával töltöttem. Mindezt azért, hogy megfeleljek a társadalmi elvárásnak.


Meg próbálok levezetni egy talán logikus folyamatot.

Az ember, mint Isteni alkotás.


Egy nőivarú egyed petefészkében keletkezik egy olyan mag, amely tartalmazza az utód, későbbi DNS-ének felét, amely az anya testének nőnemű fele. Ez a fél DNS szervetlen anyag, egyfajta sav, ami értelemszerűen nem élő szervezet.

Egy hímivarú egyed heréjében keletkezik egy olyan sejt, amely tartalmazza a test későbbi DNS-ének másik felét, ami az apa testének hímnemű fele. Ez a fél DNS sem szerves anyag, csak információt tartalmazó szervetlen.

Amennyiben ez a két kezdemény egy szexuális aktus után találkozik, az anya méhében, kialakul egy szerves mindkét DNS-felet tartalmazó sejt, ami képes önmaga sokszorozására (zigóta). A kezdemény már az anya DNS-étől független, az apa örökítő anyagát is tartalmazó sejthalmaz. A továbbiakban az anya szervezetének irányítása alatt, s az ő DNS-étől függetlenül jön létre a gyermek. Testének anyaga a DNS-e is az anya táplálékából kerül a szervezetébe. Születése után a saját táplálkozása során fejlődik, az örökítő anyagát is ő állítja elő. Hét évenként teste sejtjeinek elhasználódása miatt az agyának egy kis részét kivéve, teljes teste kicserélődik. Ez a folyamat is a táplálkozás során szerzett anyagokból megy végbe. Ezek az anyagok más élő szervezetekben jönnek létre és tartalmazzák azok DNS-ét is. Tartsuk szem előtt, hogy ez a test már az anya méhében kifejlődöttnek, s hét éves koráig saját táplálkozása által létre jött testnek a másolata. Ez az újjá szerveződési folyamat normál esetben élete során tízszer megismétlődik. Ezt én úgy látom, hogy mintha egy nyomtatóban másolnánk egy képet és mindig a másolatot másolnánk. Az ötödik másolat már nem is hasonlítható az eredetihez. Már a gyermek születésekor kb. tíz mutációt tartalmaz. Ha élete során tízszer kicserélődik, az már száz mutáció. Azon kívül, hogy élet körülményei, lehetőségei is befolyásolják a fejlődését, szerintem a felhasznált élelmiszerek is meghatározóak. A miatt, hogy élő szervezetekkel táplálkozunk, a világ közös szerves anyag készletéből, biztosra veszem, hogy régvolt emberek maradványai is szerepelnek az étlapon. Azért, mert a növények felhasználják a talaj szerves és szervetlen összetevőit, a gazdasági haszonállatok a növények anyagait, és az ember a növények és a haszonállatok anyagait.

Az indította el bennem ezt a gondolatot, hogy a gyermek kialakulása és ez a sokszoros kiszámíthatatlan másolat véghezvitele közben milyen változások történnek a szervezetében és a külső hatások milyen változásokat okoznak szellemi körülményeiben. Azon gondolkodom, hogy az élelemmel felvett DNS-ek miként alakítják a testünket, arra jutok, hogy elkerülhetetlen a régi emberek örökítő anyagának hatása a mai emberre. Azért gondolom, mert az emberi DNS fennmarad a test halála után is. Ezért tudja a tudomány több ezer éves testek DNS-ét vizsgálni. Ha a természetben szokásos hatásfokkal számolunk, egy ember élete során legkevesebb tíz tonna élelmiszert fogyaszt. Ebben a mennyiségben sok emberi DNS is lehet, s eredményezheti régi emlékek felsejlését.

Most 2020. szeptember végén éppen egy koronavírus járvány közepén vagyunk. Nem tudjuk mi lesz a végkifejlet, mert nincs gyógyszer vagy megelőző vakcina. A járvány az idősebb, általában krónikus betegséggel küzdő embereket pusztítja. A fertőzöttek mortalitása 2% körüli.

Sok orvos, kutató, gyógyszervegyész dolgozik azon, hogy védelmet hozzon létre a vírussal szemben. Éppen ma hozták nyilvánosságra, hogy a vírus nemcsak úgy terjed és fertőz, hogy beépül a testünk sejtjeibe, hanem úgy is, hogy a sejt környezetét elsavasítja és ezzel saját képére formálja a sejt örökítő anyagát. Tehát a puszta jelenlétével fertőz. Ha egy vírus képes erre, akkor a DNS is képes, mert az is egy örökítő anyag és az összetétele is hasonló a víruséhoz.

Nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy a Föld, mint egy rendkívül intelligens élőlény önvédelemből szabadította ránk a vírust. Azon kívül, hogy az emberek számát csökkenti, a gazdaságot is visszaveti, mert akadályozza az utazgatást és a társadalmi kapcsolattartást."

(Sógorom)

Download Photos click here!


*

p.s. ... 2020. március 15-e az első karantén kezdete, amit követett a második ősszel... nemcsak itt, hanem az egész világban, ezt már írtam Neked... ennek köszönhetően, azért írom így, mert velem igazán jót tett, tudod mire gondolok itt.., óvatosságra intett az elmúlt napokban történtek, másképpen fogalmazok, mint úgy általában... tehát, Saint Tropez-ban rekedtem és 9. hónapja nyaralási élményben van részem... tudom, ez nem lesz mindenkinek annyira szimpatikus, de ez van, legalábbis velem ez történt...hidd el megérdemlem... legközelebb pontosabban kérem az UNIVERZUM-tól, amit szeretnék, hogy megvalósuljon az életemben, mert nem gondoltam, hogy ilyen áron kapom azt meg, hogy itt szerettem volna élni hosszabbtávon... azért azt tudnod kell, hogy többször próbáltam visszautazni Budapestre, de mindig törölték a járatomat... aztán egy idő után nem erőlködtem, elfogadtam a sorsomat... családtagjaim után hiány érzetem, honvágyam nincs különösebben a technikának köszönhetően, ha vágyom a beszélgetésre velük akkor a Facebook messengeren keresztül elérem őket vagy az archív felvételeimbe belelapozok és utána érzésben olyan, mintha velük lettem volna személyesen... tudom ... tudom ez egy kicsit más, de nincs sok választási lehetőségem, ezt te is tudod pontosan és nemcsak én vagyok így ezzel...na, ebből azt akarom kihozni, hogy legutóbb a Sógorom és Nővérem virtuális találkozásából a fenti eszmecsere született, csak azért, hogy tudd az eredetét...

#ilonabarnabiphotonews

(linkekre feltétlen egy kattintást!)

2020. december 12., szombat

©Szakkara A Kristálykomplexum

©David de Nardi - Aschanti IV - Voiles 2017. Saint-Tropez (archív!)

2017 Voiles de Saint Tropez - Aschanti IV - David De Nardi musician © #ilonabarnabiphotonews
Download photos click here!


p.s. ... 2017-ben hangos volt a kikötő David de Nardi francia énekes, gitáros hangjától... a jó hangulat tetőfokára hágott az Aschanti IV vitorlás fedélzetén egy fárasztó versenynap után... Bienvenue á Bord!

2020. december 11., péntek

©A szenvedés ellenszere - Dr. Daubner Béla és Szabó Péter beszélgetése©

2020. december 9., szerda

#seawood (©Ilona Barna BIPHOTONEWS)

Isten Hozott! / Welcome to / Bienvenue á bord!
A természet és művészlelkek közös produkcója a rövidfilmem... 
...nem volt előre megrendezve, tervezve részemről... 
...nincsenek véletlenek, ezért talány marad számomra kitől kaptam ezt a gyönyörű ajándékot...! 
Köszönöm! Gondoltam megosztom Veled!
2020. december 07-én délután történt velem, vihar után...a homokos tengerparton futásközben, karantén idején, Saint Tropezban...
...megállított az elém táruló, nem mindennapi látvány... iphone hűséges társam velem volt, segítségével rögzítettem...
...egyet kell kattintani a "YOUTUBE BIPHOTONEWS csatornámra ", ha velem akarsz tartani erre a virtuális kiállításra... 
#exposition #virtualis #kiallitas #tengerpart #tengerihordalek #termeszet
#nature #karanten #quarantine #art #artist #wood #seawood #tengerfai
#coronavirusidejen #covid19 #freelife #freeart #freeartists #ilonabarnabiphotonews
#biphvl18 #biphotonews #biphoto #naturephotography #iphone
 
Bemutató/Premier
Dec 10, 2020.
p.m. 20


Expo Wood Anonymous Art 2020 by #ilonabarnabiphotonews Saint Tropez, France before Xmas 2020 
#sunshine #sea #wood #expo #nature #beautifullife #PampelonneBeach #Covid19 #quarantine #art #anonymousartist #noel
 
p.s... azzal nem mondok újat gondolom, hogy karantén idején, engedélyhez kötött a lét itt Saint Tropezban, Franciaországban is, ahová "beragadtam" már kilencedik hónapja...nem volt tervezve, így alakult... tudom, a világban mindenhol, pontosítok az egész földön... néha belenézek a TV híreibe, na nem sűrűn, csak akkor, ha azt akarom, hogy utána kiverjen a vizes verejték és coviXosnak érezzem magam...mióta itt vagyok, minden egyes nap futok a tengerparton a homokban nem számít milyen idő van... de aznap vihar után, ragyogó napsütés volt... így próbálom magam edzésben tartani, hogy a bezártság érzése ne hatalmasodjon el az elmémben... 2020. december 07-én történt, pontosan a Nagyim születésnapján és ezen a napon hagyott itt Bennünket 91 évesen 2001-ben... sokáig nagy űrt hagyott maga után a szívemben... ahogy ott lenyűgözve néztem a természet adta szépségükben a fadarabokat, úgy éreztem, hogy ez az Ő ajándéka nekem én meg tovább adom neked... már ideje volt épp, hogy valami jó is történjen mostanában...az örömforrások egyre szűkülnek... ettől megint nagy lendületet kaptam, köszönöm!... aznap hajnalban álmomban együtt voltunk... nagyon szép, fiatal volt arra tisztán emlékszem, de arra már nem, hogy Ő simogatta meg az arcomat vagy én az Övét, de érzésben nagyon jó volt... felriadtam! ... hát ez eléggé meghatározta a hangulatomat egész napra, nem voltam valami jó formában... mostanában nem álmodtam felőle, de sok - sok évvel ezelőtt naponta felriadtam arra, hogy hangosan sírok...furcsának találtam, hogy pont ezen a reggelen köszöntött be megint hozzám... kihagyott jó pár évet, felém sem "nézett"... gondoltam, hogy történni fog velem valami, ez egy előjel... óvatos, körültekintőbb is voltam, mint úgy általában, de arra nem gondoltam volna még álmomban sem, hogy ilyen szép ajándékot kapok... #seawoodexpo (tenger - fa - kiállítás)... iphone mindig kéznél, ezek a felvételek azzal készültek, de még így is azt gondolom az üzenet, amit közvetíteni szeretnék megérkezik... először fel sem fogtam, csak furcsának találtam a farönköket, ahogy kiálltak a homokból égnek tornyosulva, szemmel bemérve majdnem egyforma távolságban... ebben az időszakban a tenger sok hordalékot kidob magából, de ennyi fahusángot még sosem láttam... épp a napokban találkoztam egy művész kinézetű helyi lakossal, aki közvetlenül a part mellett lakik... váltottunk néhány mondatot, onnan gondoltam, hogy ez csakis az Ő remekműve lehet...(becsempésztem a filmbe is, megérdemli... meg ám, de nagyon, vajon kitalálod-e ...?)... kiállítás hiányában valahol ki kell élnie magát annak, aki művészi hajlammal született... este 8 órára ütemeztem a film bemutatóját, ha időd engedi tarts velem egy virtuális mezítlábas, homokban sétálós tengerparti kiállítás megnyitóra...



BIPHOTONEWS 
BUDAPEST - SAINT TROPEZ

News Dec, 10, 2020: "Pas de ciné pour Noël. Ni de sorties au musée et au théâtre. Contrairement à ce qu’avait annoncé Emmanuel Macron fin novembre, les lieux culturels ne rouvriront pas au 15 décembre. Pour se faire une toile, il faudra attendre, au mieux, le 7 janvier. «Si nous nous laissons tenter par l’ouverture des salles pour les fêtes de fin d’année, […] la situation sanitaire pourrait être pire en janvier et nous décalerons d’autant les perspectives d’un retour à la normale», a affirmé jeudi soir le Premier ministre, Jean Castex, lors d’une conférence de presse sur l’épidémie de Covid-19." (forrás!)




2020. december 8., kedd

© My son while creating ...beginnings... (werk photos)








My son while creating... beginnings ... (werk photos) 

©Ravni 2019 Unit ...egy kis nyári hangulat 2020 Karácsony előtt...


p.s. ... ma erre a nyári kalandra, a fiam filmjére rábukkantam, nagyot dobbant a szívem és büszkeség töltött el, mikor megláttam ... (napszemüveges a kocsiban balra!) 9 hónap után jó látni a Unit haverjaival (a legnagyobb amerikai filmgyártók csapata Budapesten "Tyuki" jóvoltából!) Ravni, Horvátország egyik legszebb helyén... mindez 2020. Karácsony előtt Saint Tropezban történt, ahol a "Covid-19" 9 hónapja "száműzött"... Tél a nyárban, utazzunk virtuálisan... néhány perc és szinte érezheted a tenger sós ízét, a napfény ragyogását, barangolj egyet a "provence" hangulatban... gratulálok jó kis film! ... #ilonabarnabiphotonews

©A művészet felemel


Nemrég meggyújthattuk a második gyertyát is az adventi koszorún, ami éppen a Mikulás érkezésével esett egy napra. Virtuális adventi kalendáriumunk soron következő ablaka ezúttal a Müpa idei ünnepi kisfilmjét rejtette, amely egy kislány és egy zongora különleges barátságáról, a zene erejéről mesél. A rendező a Balázs Béla-díjas Szász Attila, Liszt Ferenc Karácsonyfa-ciklusának a filmben felcsendülő részleteit pedig a Solaris zenekar alapító tagja, Erdész Róbert dolgozta át. (forrás!)



2020. december 6., vasárnap

©Brioche Feuilletée Super Simple Extra Moelleuse ‼️

©WITHOUT MASK 2020 / PIXEL & MARBLE ART


CED VERNAY PIXEL ART - EXPO LAVOIR VASSEROT SAINT TROPEZ, MARSEILLE FRANCE 2020 & PIERRE REGAZZETTI MARBLE SCULPTOR BAUDUEN, FRANCE (Movie Preliminary) BIPHOTONEWS BUDAPEST - SAINT TROPEZ BIPH'VL18 Film&Photography Web: http://barna-Ilona.wix.com/biphoto Download : https://www.alamy.com/portfolio/ilona... Gifts : http://www.redbubble.com/people/biphoto © #ilonabarnabiphotonews

CED PIXEL ART
Saint Tropez France 2020
Photo © #ilonabarnabiphotonews


2020. december 5., szombat

©Keanu Reeves and Alex Winter Say Bill & Ted Was Meant to Be

Keanu Reeves and Alex Winter discuss reuniting for their film Bill & Ted Face the Music, share the story of the time they met for the first time at the original Bill & Ted audition and talk about what it was like to work with George Carlin. The Tonight Show Starring Jimmy Fallon. Stream now on Peacock: https://bit.ly/3gZJaNy Subscribe NOW to The Tonight Show Starring Jimmy Fallon: http://bit.ly/1nwT1aN Watch The Tonight Show Starring Jimmy Fallon Weeknights 11:35/10:35c Get more The Tonight Show Starring Jimmy Fallon: https://www.nbc.com/the-tonight-show

©Violence erupts in new Paris protest against security law

Violence erupted in Paris on Saturday for the second consecutive weekend at a mass protest against a new security law, with demonstrators clashing with police, vehicles set alight and shop windows smashed.

2020. december 4., péntek

©Oltás helyett új világ - Tóth Heidi Hesse, Jakab István

2020. december 3., csütörtök

©Valéry Giscard d'Estaing (1926-2020)

 

Valéry Giscard d'Estaing, à Paris en 1945. Photo Laure Albin Guillot.Roger Viollet

Valéry Giscard d'Estaing et son épouse, à la sortie de l'émission Carte sur table, le 10 mars 1981. Photo Vincent Leloup. Divergence


QUELQUES DATES

1926. Naissance à Coblence (actuelle Allemagne)

1954. Inspecteur des finances

1956-59. Député du Puy-de-Dôme

1958-74. Conseiller général du canton de Rochefort-Montagne (Puy-de-Dôme)

1959-62. Secrétaire d’Etat aux finances

1962-66. Ministre des Finances, puis des Finances et des Affaires économiques

1966-74. Président de la Fédération nationale des républicains indépendants

1967-69. Député du Puy-de-Dôme

1969-74. Ministre de l’Economie et des Finances

1974-1981. Président de la République

1982-1985. Conseiller général du Puy-de-Dôme

1984-1989. Député du Puy-de-Dôme

1986-2004. Président du conseil régional d’Auvergne

1988-1995. Président de l’UDF, qu’il a fondée en 1978

1989-1993. Député européen

1993-2002. Député du Puy-de-Dôme. 

2001. Président de la Convention européenne

2020. Mort à Authon, dans sa propriété familiale du Loir-et-Cher.

(Forrás!)


Valéry Giscard d'Estaing et Jacques Chirac en août 1969. Photo Keystone.Getty

Le château d'Estaing, dans l'Aveyron, dont Valéry Giscard d'Estaing était propriétaire

2020. december 1., kedd

©KORONAVÍRUS ÉS AZ ÚJ VILÁGREND [ENG SUB]


"Mindazoknak írom tisztelettel, akik szerint ez csak egy szokásos influenza és a teszt nem jó semmire, hogy ez egészen biztosan nem a szokásos influenza. Kb. 10 éve nem volt lázzal járó felső légúti megbetegedésem, és nálam soha nem jelentkezett még légszomj, tegnap este óta (a felvétel után) pedig már az ízeket, szagokat sem érzem, ilyen sem fordult elő még soha velem az életemben. A saját bőrömön érzem, hogy ez a vírus létezik, s nem ugyanolyan, mint a többi koronavírus (mert a náthát is többek között koronavírus okozza, csak az egy másik). Ettől függetlenül, ahogy mondtam, egyelőre nincsenek súlyos tüneteim, az emberek legalább 80 %-a pedig teljesen tünetmentesen vészeli át, de miközben a média az egekig fokozza a rettegést, senki sem beszél arról, hogy új világrend alakul, ahol a milliárdosok még gazdagabbak lesznek, a népnek pedig sem tulajdona, sem magánélete nem lesz. Ezt korábban úgy hívták, hogy rabszolgaság. Erről kellene beszélni, ez ellen kellene a kormánynak is fellépni, de a kormány hallgat."








Victor Ferry : Pré-commander mon livre (sortie le 8 octobre): https://amzn.to/3kSunq1





#fuckcovid19 

©Almás pite egy serpenyőben 3 tojással és 2 almával híres Youtube recept

©Csak liszt, olaj és víz, különleges vacsora néhány perc alatt! # 411

2020. november 29., vasárnap

© KARÁCSONY, A SZERETET ÜNNEPÉNEK EREDETE KÜLÖNBÖZŐ KORSZAKOKBAN...

2020. 

ÉVBEN SEM MARAD EL A KARÁCSONY!

Port de Saint Tropez, France 2020 © BIPHOTONEWS

 

A téli időszak várva várt ünnepe a karácsony. Már az ókorban is köszöntötték a téli napfordulót. Mithrashoz, a fény, a legyőzhetetlen nap istenéhez kötötték. Újévkor a rómaiak ajándékkal, sztrénával kedveskedtek egymásnak. A keresztény vallás ezeket a képzeteket a megváltó Jézus alakjához kapcsolta, születését december 24-e éjszakáján ünnepli, a 4. század óta. 

A karácsonyi termő ág, életfa a megújuló természet ősi jelképe, amely az európai keresztény hagyományban bibliai elemekkel gazdagodott. A karácsonyfa állítása azonban újabb keletű, 16–17. századi német protestáns környezetben alakult ki.

Magyarországon az 1820-as évektől tudjuk nyomon követni ezt a szép szokást. A magyarországi óvoda megalapítója, Brunszvik Teréz valamint a Podmaniczkyak az első között jártak, akik elterjesztették a karácsonyfa-állítást az országban. A Podmaniczky családnál ekkor minden gyermek külön kis feldíszített fenyőfácskát kapott, ajándékok kíséretében. A 19. század végére az örökzöld, felékesített karácsonyi fa már nemcsak a főúri és a gazdag polgári rétegek körében terjedt el, hanem a módosabb paraszti családoknál is.

Karácsonyfa-díszítés 1920–1945 között A karácsonyfa-állítás szokása a Horthy-korszak Magyarországán már általánosan elterjedtté vált, falun és városon egyaránt. A valódi fenyőágakat és kis fácskákat ennek az időszaknak a megújult, modernizálódott stílusa, anyaghasználata és előállításmódja szerinti díszekkel ékesítették. A terméseket, a tradicionálisan kézműves technikával készülő díszítőelemeket felváltották a sorozattermékek, első hírnökeként a karácsony iparszerűvé és kereskedelmivé válásának. Megjelentek a boltokban az ezüstlamellák, a fémlemezspirálok, a jégcsapok, a gyertyatartók és az üvegfigurák. Továbbörökítődtek azonban a leghagyományosabb formák is: a Napot, a fényt, a magát Krisztust jelképező alma üveggömbbé lényegülve (első darabjaik Thüringiából származtak), s a paradicsomi kígyót imitáló, tekergőző girlandok, őrizve a karácsony ősi szimbolikáját, azaz, hogy „földre szállt az Ég”. A fa tetejére még mindig a pásztorokat a jászolhoz vezető csillagra is utaló, kis fehér selyem („angyalhajas”) korongdíszt tették, közepén az angyallal. Szenteste meggyújtották a karácsonyfán a gyertyákat, csillagszórókat égettek, hogy elűzzék a sötétséget, a gonoszt, s megjelenítsék a fényhozó Jézust, a Világ Világosságát. Az emberek többsége hitben élt és tetteiket az érzelem irányította. 

Profánabb, de annál mellőzhetetlenebb tartozéka a karácsonyfának az édesség: a kezdeti ostyás díszítést csakhamar felváltották a mézes süteménydíszek. Az első szaloncukrot a Gundel cég készítette, 1895 körül. Azóta is kizárólagos magyar sajátosság – desszertként és fadíszként, egyaránt. 

Betlehem a lakásban, 1920–30-as évek

A Máté evangéliuma szövegét alapul vevő, a Szent Családot a bibliai szereplőkkel a középpontba állító karácsonyi betlehemek készítésének katolikus hagyományát, a magyar betlehemépítés Schwartz Elemér ciszterci szerzetes által vezetett mozgalmának  erősítését – a nyugati hatás ellensúlyozása céljából – az 1930-as években újították fel. A felállítható betlehemek, kis jászlak, a kegyesség tárgyai a családi ünnep részévé váltak és bekerültek az otthonokba is, a karácsonyfa alá. A fa-állítás protestáns eredete fokozatos halványodásával a két felekezeti megközelítés immár nem zavarta egymást. A német eredetű, igényes kivitelezésű, papír betlehem-változatok gyorsan terjedtek a városi polgári középosztály körében is.

Gyermekjátékok és karácsonyi kellékek, 1920–1945

A karácsony – elsőrendű, kultikus-vallási jelentősége mellett – az ajándékozásról szól, eredendően a gyermekek megajándékozásáról. A téli ünnepkörben a 16. századig az ajándékozás alkalma Szent Miklós napja volt. A reformáció óta azonban ez a szerep áttevődött karácsonyra: a protestáns hagyományok szerint Európában már nemcsak a katolikus szent ünnepen ajándékoznak, hanem Jézus Krisztus születésének napján is. A karácsony családi ünneppé vált, ekkortól a szülő-gyerek viszony is bensőségesebbé. Az ajándékozó az angyalok segítségét elfogadó Jézus. A titokzatos körülmények közt megkapott ajándék pedig nem lehet más, mint a gyermekek öröme, a játék. A játékszerek, a játékeszközök gyártóinak, forgalmazóinak (később a felnőttek ajándékai esetében is) ez az év legnagyobb lehetősége a legnagyobb hasznot hozó árueladásra. Az 1920–30-as években a játékszerraktárak (Budapesten például a Kertész Tódor-, a Liebner Zsigmond- és a Késmárky és Illés-féle, azaz az Árkád Bazár játékkereskedések) árjegyzékekben kínálják a már nem csak „norinbergai” (nürnbergi és más német), Harz- és érchegységi, de magyar gyártású játékok tömkelegét. A legklasszikusabb játékok, a babák, a bababútorok és edények, a mackók, az ügyességi játékok, a gipsz és fa állatfigurák, a fa építőkockák, a pörgettyű, azaz a fiúkat és a leányokat felnőtt életre nevelő darabok a legsikeresebbek. A korszerűen igényes kivitelű gyári késztermékek a kereskedelmi kínálatból származtak. Ritka kincs a két kerekes faállatka: az igen elterjedt játékfajtából alig maradt meg néhány darab.  A kiskutya és a tyúk a Füleki Iparművek Rt. Játékkészítő üzemegységében készült az 1940-es évek elején, Bencze László festő és grafikus, iparművész tervei alapján, bükkfából, nitrofestékkel festve, lakkozva. A csomagolóanyagok kiváló reklámhordozó sajátosságának kihasználását jelentősen elősegítette, hogy neves iparművészek tervezték grafikájukat. Az alkalmazott grafika az 1910-es évektől vált új, önálló művészeti ággá. A Mikulás-motívumos desszertes és a Stühmer-bonbonos dobozok a belsőépítész-grafikus Kaesz Gyula feleségének, Lukáts Katónak a munkái. Az egykor a Vörösmarty téren álló, 1931-ben éppen Kaesz Gyula tervei alapján a legmodernebb cukrászdaépületté átalakított Floris cukrászda dobozának felületi rajzát pedig Kozma Lajos tervezte. A Gerbaud-doboz felülete herendi porcelán-minta. A felnőttek hagyományos karácsonyi ajándékait, a ruhaneműket tartalmazó díszdobozok közül a „GE-VI” jelzésű harisnyás dobozt Vogel Erik grafikája díszíti. A kúpos harisnyatartó doboz („GFB Pók”) a Guttmann-Fekete-Budapest harisnya és kötöttáru-gyár (az Aranypók elődje) ajándékcsomagolása az 1920-as évekből. A Mikulás celofánzacskó Budapest sorra nyíló nagyáruházainak egyikét, Ruttkai (Rosenberg) Antal 1925-ben a Rákóczi úton megnyitott Magyar Divatcsarnokának reklámját hordozza.

Karácsonyfa-díszítés, 1950–1970

A Kádár-korszakban szovjet mintára a Mikulásból Télapó, a karácsonyból fenyőünnep lett: a szokás vallási tartalmát igyekeztek elfeledtetni. Eltűntek a betlehemek, s a karácsony egyre inkább az ajándékozás alkalmává vált. Fát azonban változatlanul állítottak, nagyrészt hasonló díszekkel, bár a gömbök színesebbek és mintázottabbak lettek: modern, hócsillámos, „op-art” mintás felületük már nem emlékeztetett a dísz szakralitására. A néhány alapízben, gyári sorozattermékként előállított konzum szaloncukor az 1960-as évek végére desszert-jelleget öltött: zselével töltötték, csokoládéval vonták be.

Gyermekjátékok és karácsonyi kellékek, 1950–1970

A játékgyártás- és kereskedelem az 1950-es évektől központi állami irányítás és szabályozás alá került. A korszakra jellemzően a legtöbb játékot a termék- és anyagfajtára szakosodó játékkészítő szövetkezetekben állították elő az ország különböző városaiban. Az egyetlen gyár az ELZETT Fémlemezipari Művek volt, a jellegzetes litografált lemezjátékok készítője. Az ő termékük a közlekedési játék. A motoros fiú NDK import, a szocialista táboron belüli megállapodás jegyében. A közkedvelt építőkockákat a miskolci Jó pajtás Játék- és Faárukészítő KTSZ, a néger babát egy debreceni KTSZ gyártotta. Parókás és formált hajú babákat egyaránt lehetett kapni. Jellegzetes korszakos karácsonyi ajándék volt a népviseletes baba, a magyarokon kívül a dirndli ruhás, hajkoszorús változat is. A játék-fürdőszoba az 1950-es évek közepén készült. Az 1960-as évekbeli csővázas bútorral együtt a korszerűséget képviseli. A játékokat a TRIÁL elődje, a Sport- Hangszer-és Játékáru Nagykereskedelmi Vállalat forgalmazta, kizárólagos joggal. Bár az ünnepekre tartalékolták a sikerdarabokat, állandó problémát jelentett, nem lesz-e hiány valamelyikből karácsonyra.

Ridovics Anna
Sallayné Peterdi Vera"

SAINT TROPEZ, FRANCE  2020 (Place des Lices) © BIPHOTONEWS

p.s. ... azt gondolom, hogy a Te életedben is volt legalább egyszer egy olyan Karácsony, amit sosem felejtesz el... szeretek visszagondolni a gyerekkoromra, amikor még azt hittem, hogy a Jézuska hozza az ajándékokat és a karácsonyfát a szeretet ünnepén...hosszú évekig így gondoltam, míg egyszer a szekrény alján megtaláltam az előkészített ajándékokat és a varázs ezzel meg is tört... nagyon szomorú lettem ettől, de évekig nem árultam el, hogy már sajnos tudom a valóságot... jó volt abban a hiszemben lenni, hogy tényleg valami csoda történik ezen a napon velem és a kívánságomat teljesíti... igaz, nem mindig úgy ahogy szerettem volna, de a meglepetés mindig nagy öröm volt... a finom vacsorák illatát most is érzem... Nagyi mindig valami különlegeset főzött ezen a napon... együtt voltunk, ez volt a legfontosabb nekem szeretetben és biztonságban... 
... Viktor fiam apjának van egy mondása, ami sokszor eszembe jut  mostanában:
- Élj úgy, hogy minden napod Karácsony legyen! 
Ezt kívánom én 2020. évben mindenkinek!


2020. november 27., péntek

©BALÁZS FECO 69 ÉVES VOLT CSUPÁN, HANGJA VELÜNK MARAD...

 Balázs Ferenc Kossuth- és Liszt Ferenc-díjas magyar énekes, zenész.

 „Ismét megtörve és megrendülve búcsúzunk zenész barátunktól. Balázs Fecó Nyugodj Békében. Az Apostol együttes tagjai mély fájdalommal búcsúznak tőled.” (FORRÁS!)


p.s. ... lassan ez az oldal egy temetkezési hírközlő... szomorú hír érkezett Balázs Feco nincs közöttünk többé... köszönöm a vigasztaló nótákat, sokszor segített ...  manöken életemhez szorosan kötődött ... R.I.P


2020. november 26., csütörtök

©BÖRÖNDI TAMAS (1955-2020) magyar színész, színházigazgató

65 éves korában elhunyt Böröndi Tamás - tudatta közleményében a Vidám Színpad.

1955. március 8 - 2020. november 23.


"Böröndi Tamás 1955-ben született Budapesten. A Színművészeti Akadémia elvégzése után 1980-ban a debreceni Csokonai Színház tagja lett. 1984-től a Fővárosi Operettszínházban, majd a Vidám Színpadon játszott, 2002-től szabad foglalkozású művészként dolgozott különböző társulatoknál is. A Rock Színház stúdiójában, illetve az Arany 10 musicalstúdióban zenés színészmesterséget tanított. Színházi szerepei mellett szerepelt több játékfilmben, tévéfilmben és alkalmanként szinkronizált is." (Forrás!)


A legnagyobb nevettető...

Bár makkegészséges és jó fizikumú volt, mégis elragadta a koronavírus Böröndi Tamást. (Forrás!)

BODROGI GYULA, a Nemzet Színésze címmel kitüntetett, Kossuth- és kétszeres Jászai Mari-díjas színművész, rendező, színházigazgató, érdemes és kiváló művész, a Halhatatlanok Társulatának, a József Attila Színház és a Vidám Színpad örökös tagjának nekrológja 
BÖRÖNDI TAMÁSRÓL, a Vidám Színpad igazgatójáról.

"Böröndi Tamás:
És tódulnak az emlékek.
20-30 együtt töltött év lesz egy perc alatt múltidő.
Böröndi Tamás:  
Mától már csak emlék…..
Ez hihetetlen, lehetetlen és igazságtalan!
Tudom, hogy ez az élet, az élet, amibe minden belefér…..
De nem! A halál nem! Ez a halál nem fér bele.
Hiszen nagyon sokszor legördült már a függöny,
És a nézőtéren csillogó szemű, mosolygó nézők tapsoltak…
Most lement a függöny, és csönd, zokogás, fájdalom.
Böröndi Tamás:
Nyugodj békében, mi nem felejtünk el."
Bodrogi Gyula

p.s. ... szomorú hír megidézte a múltam... 1978-ban én is tagja voltam a Vidám Színpad társulatának... szép emlékeim lejátszódtak gondolataimban egy pillanatra, valahogy azok eddig elhalványultak... köszönöm, hogy újra átélhettem megint azokat... halvány mosoly jelent meg a szám sarkában és könnyek a szemeimben ... R.I.P