PHOTOGRAPHY * BIH'ART * BIPHOTONEWS directly from Saint-Tropez, France

2022. december 13., kedd

©Gâteau ardéchois à la crème de marrons * Gesztenyés torta Barna Inci Módra

Gesztenyés torta Barna Inci Módra


Gesztenyés torta Barna Inci Módra

Gâteau ardéchois à la crème de marrons * Recette par Chef Sylvai

150 g de sucre 150 g de farine 150 g de beurre 3 œufs 300 g de crème de marrons 1 sachet de levure chimique 5 cl de rhum
Creme Anglaise

Karácsonyra süssünk sütit otthon...
p.s... ma rávettem magam és összeállítottam a gesztenyés sütinek a tésztáját, már a sütőben van 150 fokon 40-50 percig, majd elválik egy tűszúrástól, hogy meddig lesz... megnézem 40 percnél és, ha nem tapad a tűre semmi, akkor kiveszem... megkóstoltam a nyerset is, nagyon finom volt, kicsit édesebb a kelleténél nekem... gondoltam "elősütök" Karácsonyra, ez most a főpróba, még sosem készítettem házilag ilyen tortát... néhány hete a Senequier Saint-Tropezban kóstoltam meg, már akkor biztos voltam abban, hogy kipróbálom... ma meccs lesz a TV-ben átjön a Barátnőm együttnézzük, nagy futballrajongó... gondoltam izgalmunkban majszolunk egy kis franciás, gesztenyés falatokat, pont illik a FIFA VB Francia-Marokko hangulathoz... mindjárt kész alig várom, az illata belengi a házat, igazi provence érzés... milyen igaz:
- ... Ott van Saint-Tropez, ahol megteremted... - mondta régen egy barátom ... 🙂
...elég egy sütemény illata és máris becsukott szemmel gondolatban utazom... majd elővettem a fotóalbumomat csodaszép emlékek, pillanatok CANON lencsevégen, ami csak az enyém ... köszönöm!
*











Ez egy másik recept 4 személyre: 

2 tojás / 100 g cukor / 100 g liszt / 100 g olvasztott vaj / 200 g gesztenye krém konzerv / 1 tasak sütőpor / 2 evőkanál rum / 1 csipetnyi só

A hozzávalókat összekeverjük, de a tojásokat szétválasztjuk és a fehérjét kemény habbá verjük. Kivajazott formába öntjük a masszát és 150 fokon sütjük 40 percig sütjük.


Nincsenek megjegyzések: