PHOTOGRAPHY * BIH'ART * BIPHOTONEWS directly from Saint-Tropez, France

2021. március 5., péntek

©MAITRES-VIGNERONS DE LA PRESQUILE DE SAINT TROPEZ ... BORÁSZAT SAINT TROPEZ KÖZELÉBEN...


    VIGNOBLES 
(Szőlőültetvény majdnem Saint Tropez közelében!)

MAITRES-VIGNERONS DE LA PRESQUILE DE SAINT TROPEZ © #ilonabarnabiphotonews

MAITRES-VIGNERONS DE LA PRESQUILE DE SAINT TROPEZ © #ilonabarnabiphotonews

MAITRES-VIGNERONS DE LA PRESQUILE DE SAINT TROPEZ © #ilonabarnabiphotonews

p.s... Gassin, France 2021. március 05.

... ma, csak úgy elindultam, nem volt semmi különös célom... biztos voltam abban, hogy anélkül, hogy keresném elém tárul majd egy olyan hely, amit még eddig nem láttam és majd elbűvöl... ez a vidék arról híres, hogy nem kell ezért sokat kocsikázni, hogy valami újat felfedez... az utazást meg el kell felejtenem, tudod miért ezt most nem részletezném... egy dolgot viszont megtanultam fontos, hogy az ember hol él, ha mégegyszer leszületnék biztosan tudom, hogy itt keresnék helyet magamnak... szóval, ez a VIGNOBLES (szőlőültetvény), ahogy a cégtáblája hirdeti nincs messze Saint Tropeztól, ami igaz is, épp Gassin alatt található... jó üzleti fogás, ha így határozod meg a helyed errefelé... mégiscsak Saint Tropez a közismert és a világközepe, nekem feltétlen... még anno a gyermekem apja fogalmazta ezt meg ennyire pontosan... aztán a tudatomban így is maradt, de azt gondolom, hogy ha megismered alaposan, akkor talán neked is... már azon nem is csodálktam, hogy idetaláltam, valahogy ez így van az életemben mostanában... nem kell nagyon keresgélnem és ott találom magam, ami a gondolatomban megfogant... hatalmas szőlőültetvény előtt álltam, csak azért írom így, hogy érezd a termőföld mélységét, szinte alig láttam a végét innen fentről a hegy oldalából, a régi kőház előtt álltam... úgy tűnt nincs senki a farmon, azért óvatos voltam, mikor kiszálltam a SMART-omból a motort nem állítottam le, megtörte a csendet halk zümmögése... tudod, volt már olyan, nem is olyan régen, hogy nem vette jó néven a farmer, hogy bemerészkedtem meghívás nélkül, pedig a tábla azt hirdette, hogy nem tilos, de az egy másik tájon volt provence közepén Saint-Maximin-la-Sainte-Baume környékén, majd erről is írok, mert van mit elmondanom neked... most röviden, csak annyit, hogy helyileg kezeltem a támadást, egy La Tarte Tropezienne sütivel, arra megenyhült és nem kapott be egészben, de kemény küzdelem volt azt elmondhatom őszintén még a könnyeim is potyogtak, de csak azért, hogy megenyhüljön... ebből a lényeg az, hogy arrafelé zordabbak az emberek, mint itt ezen a környéken... minden esetre most óvatosabb voltam... biztos, ami biztos... láthatod a fotókon a vidéki hangulatot francia földön, akár a gyerekkorom képei is lehetnének, bárhol is vagyok a világban szinte hasonló mindenhol vidék, az vidék marad mindenhol... de a története ennek a helynek különleges...

Fr

En 1973, Georges Duboeuf, le roi du Beaujolais, crée une bouteille originale, évoquant les amphores de vin de l’Antiquité. Il la baptise "la Majorette du beaujolais" et la destine exclusivement à ses meilleures cuvées. L’histoire aurait pu s’arrêter là si l’homme de Romanèche-Thorins n’avait compté parmi ses amis proches l’un des Maitres Vignerons de la Presqu’île de Saint-Tropez. Séduit par la Majorette, ce dernier convainc ses collègues de l’adopter à leur tour pour une toute nouvelle cuvée haut de gamme : Carte Noire. Depuis, les Varois en ont étendu l’usage de celle qu’ils ont renommée “ la bouteille tropézienne“, la consacrant aujourd’hui à deux autres cuvées : Cep d’Or et Grain de Glace. (Forrás!)

HU

1973-ban Georges Duboeuf, Beaujolais királya létrehozott egy eredeti palackot, megidézve az ókor boramfóráit. "Beaujolais őrnagyának" keresztelte és kizárólag a legjobb évjáratai számára szánta. A sztori ott zárulhatott volna le, ha a Romanèche-Thorins-i férfi nem számít közeli barátai közé a Saint-Tropez-félsziget egyik bortermelőjének. A Majorette elcsábította, utóbbi meggyőzte kollégáit, hogy ezt egy vadonatúj, csúcskategóriás cuvée: Carte Noire helyett válasszák. Azóta a var emberei kiterjesztették az átnevezett "tropéz palacknak" a használatát, és most két másik cuvé-nek szentelték: Cep d´Or és Grain de Glace.

... elidőztem egy keveset, majd folytattam az utam Gassin irányába fel a hegyre... az útszélén ez a régi kővekből épült ház az egyik kedvencem, gondoltam megmutatom Neked...

Gassine, France ©  #ilonabarnabiphotonews

Bienvenue / Üdv / Welcome / Dobrodosli

#ilonabarnabiphotonews

(a linkekre feltétlen egy kattintást!)


                                                                                                  EGY FALAT PROVENCE
 KARANTÉN IDEJÉN 
(Directly from Saint Tropez)

Nincsenek megjegyzések: