PHOTOGRAPHY * BIH'ART * BIPHOTONEWS directly from Saint-Tropez, France

2015. augusztus 16., vasárnap

©RETRO DIVATVILÁG.HU azok a 80'-90'-es évek (Barna Ilona sikeres, legendás modell)

Ez egy 'szelet' csupán a RETRO divatvilágból, amikor én manöken, fotómodell voltam és így utólag azt gondolom nem is akármilyen... 
(elsőrész)

Ebben a korban nem sok leánynak adatott meg az, hogy manöken, fotómodell lehessen itt Magyarországon. Ki kellett tünni az egyéniségével, szépségével a tömegből. Nem kellett hozzá portfolio! Elég volt, ha megkedvelte a divattervező, akinek elsődleges szempontja az volt, hogy a modellje úgy mutassa be a rátervezett ruhát, hogy még a kifutón új gazdára leljen. Akik igazán ismertek és foglalkoztatottak voltak megközelítőleg 10-16 modell mondhatja ezt el magáról, ezek közé tartoztam én is.  1979-1994. évig volt ez a hivatásom tiszta szívemből imádtam... így utólag, azt gondolom 'igaz szerelem' volt ez részemről... Nem volt ritka a napi 3-4 divatbemutató. Évente kétszer tavasszal-ősszel a BNV és Skála divatbemutató sorozatok. A nagyobb divatcégek, mint például a Magyar Divat Intézet * Vámos Magda divattervező, Clára Szalon * Rusai Magda, Nádor Vera divattervezők, Budapest Szalon * Borszéki Zita divattervező, ők voltak azok, akik állandó stabil, általuk kiválasztott manökenekkel dolgoztak csak!  A heti és havi lapoknál a divatfotózások rendszerességgel voltak, ha Zsigmond Márta, az Ez a Divat főszerkesztőjének szimpatikus volt egy modell akkor az újságból szinte kifolyt, minden oldalon visszatekintett! Az utcai plakátok csodával határos módon hatottak az emberekre, ritkaságnak számítottak! Akik azon szerepeltek, azok egy villanás alatt közismertek lettek az országban, sztárok az akkori magyar divat világában! A rendszeres külföldi utak évente minimum két-három alkalommal biztosítottak voltak, Moszkva, Leningrád, München, Bécs, Kuwait és még sorolhatnám..., pedig akkortájt egy halandó három évente utazhatott ki külföldre, ha éppen megengedhette anyagilag magának ezt a luxust vagy megkapta erre az engélyt, útlevelét! 

Ezeket most, csak azért írom így le, mert a napokban olvashattam a neten itt az egyik oldalon, hogy én, Barna Inci Ilona nem is léteztem, mint manöken, fotómodell... az indoklás az volt, mert "nincs róla anyag a neten"... ezen, csak mosolyogni tudtam, valójába nem is akartam erre reagálni, de úgy látszik valami miatt nem hagytam ki. Így most utólag nem is bánom, mert ez az időutázás számomra egy mesés történet, ami most úgy tűnik, hogy egy másik elétemben történt meg velem, de nem, mert ez a valóság és a mostani életemhez tartozik erősen, amiket bizony átéltem. Döbbenet, hogy mennyit fejlődött a világ egy életemen belül.  Nem volt kompjuter, mobil, nem jutottak el hírek röpke másodpercek alatt mindenkihez ez az egész, most így belegondolva horrarnak tűnik, de valós igaz történet. A 'forrás' a régi újságok, filmtekercsek nagymamám kofferjében lapultak mostanáig, azokból "ollóztam ki" egy pár  kedvenc fotómat és publikáltam itt. Az is igaz, hogy miután befejeztem a manöken élettörténetemet, nem reklámoztam tovább magam ezen a területen, úgy tudtam otthagyni azt, hogy nem volt törés a lelkemben, szabad akarattal változtattam életemen. Könnyü dolgom volt, mert a fiam megszületése mindenért kárpótolt, nem volt hiány érzetem, vele való törődés teljes embert kívánt.  Elvállaltam bemutatókat még a szülés után és fotózásokat... Bécsbe is kiutaztam az egyik legnagyobb Ostermann ruhacég nagy bemutatójára, de az már nem olyan volt érzésben nekem, mint előtte... Imádatom már a fiam felé fordult és így volt ez rendjén. 1994. évben Borszéki Zita divattervező felkérésére elvállaltam az utólsó bemutatómat a GUNDEL volt a helyszín... Ezzel lezárult ez a csodás korszakom. Köszönet és hála a sok szép percekért, pillanatokért, azoknak, akikkel együtt dolgozhattam és bíztak bennem! Nem utólsó sorban a közönségnek a hatalmas tapsokért, ami számomra akkor "MINDEN" volt! 
Köszönöm! 







































ÁGI NEKTÁR naptár 1984 « Modell:  Barna Ilona « Fotó: FÜLES Tóth József

NŐK LAPJA címlap 1979. « Clára Szalon kollekciójából « Modell: Barna Ilona « Fotó: Lengyel Miklós

Ez a Divat címlap 1981. « Clára Szalon kollekciójából « Modell: Barna Ilona « Fotó: Lengyel Miklós

Ez a Divat címlap 1981. « Modell: Barna Ilona « Fotó: Fábry Péter

Sztár Tonik utcai plakát 1984. « Modell: Barna Ilona « Fotó: Módos Gábor

KISMAMA 1982. « Modell: Barna Ilona « Fotó: Bacsó Béla « Tervező: Tomka Zsóka

Ez a Divat 1977. « Modellek: ...Pataki Ági, Bálint Ági, Bodonyi Vali, Pintér Mária, Barna Ilonam Takáts Évi... «
Fotó: Fábry Péter

CSÉB utcai plakát 1984. « Modell: Barna Ilona « Fotó: FÜLES Tóth József

Ez a Divat 1994. « Divattervező: Borszégi Zita « Fotó: Lengyel Miklós « Modellek: Barna Ilona, Bolla Ágnes

Ez a Divat 1979. « Modell: Barna Ilona « Fotó: Módos Gábor
Átváltoztatjuk Magazin 1985. « Modell: Barna Ilona « Fotó: Lengyel Miklós

Ez a Divat « Clára Szalon Kollekciójából 1985. « Modellek: Barna Ilona, Andrási Judit « Fotó: Lengyel Miklós

Clára Szalon Divatbemutató 1984. « Modell: Barna Ilona (Balra: Komlósi Gábor újságiró (Zsigmond Márta fia), jobbra Barna Ilona  modell)

Ez a Divat 1985. » Modell: Barna Ilona « Fotó: Lengyel Miklós

Ez a Divat Évkönyv 1987. « Modell: Barna Ilona « Fotó: Lengyel Miklós
Ifjusági Magazin 1981 « Barna Ilona (szupermodell) « Fotó: Urbán

Ifjusági Magazin 1979 « Barna Ilona (szupermodell) « Fotó: Urbán

FÜLES címlap « Barna Ilona (szupermodell) 

(Forrás)



Nincsenek megjegyzések: