PHOTOGRAPHY * BIH'ART * BIPHOTONEWS directly from Saint-Tropez, France

2019. szeptember 9., hétfő

©CSIPKEHÁZ a BUDAI VÁRBAN... (Műemlék!)

                               


1200 körül építették
Csipke Ház Budai Vár
- Ház falán található tábla -

1014-HU. Budapest, Tárnok u. 1-5
©BIPHOTONEWS


... A CSIPKEHÁZ KAPUJÁNAK KŐKERETE 1795-BEN KÉSZÜLT! ...

Csipke Ház Budai Vár
- Ház falán található tábla -

1014-HU. Budapest, Tárnok u. 1-5
©BIPHOTONEWS

... mindig azt mondom, hogy akkor történik igazán veled valami különleges, megfoghatatlan, ha elszakadsz a Macbook elől és kilépsz a "valóvilágba" ... így volt ez tegnap is 2019. szeptember 08-án Budapesten. Egy gondolat és máris a Budai Várban találtam magam. Természetesen a fényképezőgépem a táskám mélyén lapult. Megfogadtam nem is olyan rég, hogy nem veszem elő, csak akkor, ha valami szokatlant látok, ami megérint! Már sötétedett, megállok a Csipke Ház előtt, emlékeim szerint, amikor legutóbb errejártam, itt még egy rácsokkal szőtt hatalmas boltíves ablak olvadt bele a ház stílusába, amit őriz 1200. év óta... most ez a szokatlannak tűnő, idegen "test" beillesztve az ablak közepébe... vajon mi lehet? ... nézegetem jobbról-balról... közben képeket készítek, azzal a gondolattal, hogy előbb - utóbb kiderül mi célt szolgálhat?... először arra gondoltam, hogy biztosan egy színházi, zenei produkció maradványa, amit itt felejtettek és majd később elszállítják... láttam már hasonlót Szentendrén a Művész Kávéházban, hogy a zenészek a kirakatban ültek és énekeltek... érdekes élőkép, ami akkor ott tetszett is, egyedinek tartottam, látványos szórakozási ötletnek ... fotót, filmet is készítettem! ..., de most ez a lépcsősor az ablakban nem tűnt odaillőnek, inkább zavaró idegen testnek! ... majd távolabb, beljebb kukucskáltam az üvegen keresztül és látom, hogy a háttérben egy üzlettér lett kialakítva, hatalmas világító tábla reklámozta termékeit... a mellette lévő ablak is roskadásig kitömve azzal ... ebből a nézelődésemből, a mellettem lévő hölgy panaszos áradata zökkentett ki... úgy tűnt, csak hangosan mondja ki gondolatát, de a szomorúság így is átütött ...
- Hogy engedhették ezt meg egy "1200 körül épített Műemlék Ház"-zal, hogy egy elektromos lépcsősor emelkedik ki az ablakból napközben, a járdát is elfoglalva, hogy a vevőközönsége be tudjon menni az eladótérként kialakított  helyiségbe... ? " ... hát úgy látszik van annyi...

Csipke Ház Budai Vár
- Ablakban a lépcsősor -

1014-HU. Budapest, Tárnok u. 1-5
©BIPHOTONEWS
Download Events click here!




Nincsenek megjegyzések: