PHOTOGRAPHY * BIH'ART * BIPHOTONEWS directly from Saint-Tropez, France

2019. szeptember 13., péntek

©Levendula olaj készítése házilag... ahogy itt a neten találtam...

Hosszú évek teltek, míg egyik tavasszal 5-6 évvel ezelőtt egy hatalmas lendülettel beültettem az uszodám környékét levendula palántákkal. Abban a reményben, hogy nem fagy ki télen és megmarad. Mára már hatalmas, majdnem ember magasságúra nőtték ki magukat. Így levendula virágom van bőven. Nyár végéig rajtahagyom a bokrokon, így illatozik az egés kert és a méhek is kapnak lehetőséget, hogy begyűjtsék a méznek valót. Jövőre veszek egy kaptárt is, annyian voltak az idén, hogy megéri, ne vigyék messzire, jó lesz az nekem. Majd hosszú szárral vágom le. Utána a ház minden zugába teszek egy keveset. Imádom az illatát. A Liliomkerti Piac kedvet adott a magán olivaolaj készítéshez. Tavaly végre eljutottam Aix en Provence Levendula mezeihez, ámultam a gyönyörtől. Az egyik legszebb hely a világon, ahol eddig jártam. A termékekről nem is beszélve.   Ime az egyik recept:

Olívaolajjal (amennyi éppen elfedi) leöntöm a száraz, összezúzott levendulát, és ezt a pépet hagyom meleg, világos helyen érlelődni egy pár napig. Utána egy lábosba vizet teszek, erre pedig ráteszek egy zárt üvegedényt, amiben az olívás levendula van. Ezt legalább egy órán át melegítem a gőz felett, és hűlés után szűretlenül egy hétig érlelem.
Legvégül leszűröm, és üvegben sötét, hűvös helyen tárolom.(forrás)

Lavande - Aix en Provence.fr - Levendula olaj házilag - Download - Credit BIPHOTONEWS

Ezt az elkészítési formát is lejegyzetelem itt, mert jövőre biztosan elkészítem és szeretem, ha mindent megtalálok egyhelyen! Már többször nézegettem a házilag készítendő olívaolaj recepteket, de mindegyik bonyolultabb volt.

A levágott száras levenduláról leszedegetem a virágokat, és egy tálba teszem. Egy maréknyi levendulavirághoz annyi olívaolajat teszek, hogy éppen elfedje, és elkezdem főzni egy lábasban. Forrás után egy perccel el is zárom, és hagyom kihűlni. Ezután egy sűrű szövésű anyagon átszűröm a levendulás olajat. Ezt visszateszem az edénybe és hozzáadok megint egy maréknyi levendula virágot, és megismétlem a folyamatot. Hűlés után leszűröm és lezárom. Ezzel kész is a levendulaolajam. Jól záródó üvegben, sötét, hűvös helyen tárolom.(forrás)

Aix en Provence Lavande - Credit BIPHOTONEWS - download



download

Nincsenek megjegyzések: